We moeten niet alle heil zoeken in bibliotheek 2.0 Persoonlijk vind ik het een goede en leuke) ontwikkeling dat we elkaar via internet weten te vinden en ervaringen, meningen en ontdekkingen delen (hoewle het vaka dezlefden zijn die actief zijn). Maar... zolang we het bibliotheek 2.0 ding niet volop delen met onze klanten, missen we ergens toch weer de aansluiting met de normale wereld.
Bibliotheken waren er tot een paar jaar geleden erg goed in om vooral naar zichzelf te kijken en te navelstaren hoe geweldig ze het deden. Dat de klant daar al jaren anders over dacht bleek wel uit allerlei cijers en feiten, echter het duurde nog tot eind van de 20e eeuw voor we daar achter waren. Toen ging dan ook het roer om: bibliotheekvernieuwing: de klant centraal in een moderne bibliotheek met duidelijke kernfuncties en niet meer de bibliothecaris. Maar dan moetenwe die lijn wel doorzetten en vooral onze klanten betrekken in onze discussies. VAkdiscussies zijn goed, zeker om elkaar scherp te houden, maar zelf geloof ik het meest in discusses met je klanten, die zijn heus niet achterlijk. Dus dit is mijn ultieme oproep om voor Waterweg een goe interactief met onze klanten functionerend ning-ding te starten en vooral actief te onderhouden! Een digitaal klantenpanel, met onze ogen en oren wijd open!
NICE: Leve web 2., leve bibliotheek 2.0 Maar dan wel concreet en MET je klanten en omgeving.
2(n)ice
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Wat een passie :) Vergeet ook niet om die klanten OP te zoeken op hun Nings en weet ik waar allemaal, online. Een OB Waterweg profiel dat overal sporen achterlaat, comments geeft en overal signeert.
Dat zou wel eens een nieuwe functie kunnen worden.
Een reactie posten